fredag 14 februari 2014

V75 Thomas Urberg Axevalla 15/ 2 2014

Omgångens bästa spik är B.B.S. Sugarlight
V75-1 Vågat att spika en som blev sexa senast?
Nej, det tycker jag inte. Canaka B.F. blev helt enkelt tempotorsk.
Alltså ingen fara med formen. Både möjligt och troligt att hon
släpps till spets ganska tidigt och då förlorar hon inte.
V75-2 Jag blev oerhört imponerad av B.B.S.
Sugarlight senast då han tackade för sig över upploppet
från utvändigt ledaren och försvann till enkel seger. En
prestation som, i mina ögon, gör honom till omgångens bästa spik.
V75-3 Baht Launcher är startsnabb, men kan
innerspårets Hard Livin eller Kash’s Cantab svara ut honom
blir vägen till årets andra seger inte helt lätt. I Saw You
årsdebuterar och ska passas direkt. Capello Bob kan vara värd
att betala för. Bra form, men trist läge. Jag passar.
V75-4 Send In The Clowns är en logisk tipsetta.
Han är stark och har bättre spår än vid segrarna senast. Då jag har
feeling för överpace kan det öppna upp för Quantum Le
Monde, On Track Piraya samt bakspårens Wingait Ida och Crazy Foot Mambo.
V75-5 Här spikar nog många Bear Glide. Och det
kan vara rätt. Jag är dock inte säker på att Jorma Kontio
kommer till spets. Om han gör det, får han sitta i fred då? Jag
streckar sex hästar, bland annat Feelgood Pellini – min enda V75-uppsittning på lördag.
V75-6 Här kommer det att  gå undan och då kan
det kosta att försvara innerspåret. Därför garderar jag Perfect
Power med Highspeed Call, Red Adair Superb och Mr
Pellegrino. Och så har jag feeling för Rocket Zet…
V75-7 Jag avslutar med tre hästar där Claes Boko
är mitt första val. Sviker Claes Boko tror jag det står mellan
segervane Abborren och formstarke Gigant Slugger.
THOMAS SYSTEM
V75-1: 6 Canaka B.F. Res: 2, 7
V75-2: 5 B.B.S. Sugarlight. Res: 9-7
V75-3: 1, 3, 4, 6. Res: 10-5
V75-4: 1, 4, 5, 9, 10. Res: 11-2
V75-5: 3, 6, 7, 9, 10, 13. Res: 14-2
V75-6: 1, 4, 6, 8, 12. Res: 10-7
V75-7: 5, 6, 10. Res: 4-1

Systemet är på 1 800 rader och kostar 900 kronor. Om man också singelstreckar
10 Claes Boko i avdelning 7 blir systemet på 600 rader och kostar 300 kronor.
Källa  Thomas Uhrberg

Här hittar du mer travinformation http://travkoll.blogspot.com/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar