lördag 11 juni 2011

Inför V65 Charlottenlund 11-06-12

Avd 1- Neo Holm Memorial (Nr 1) har nu två lopp i benen efter pausen och jag tror att han är mer vass på
söndag mot Sverige Cup. Han var i tid accepterat i Stockholm, men utanför var jag helt nöjd. Nog med
beslut på söndag om vi får till loppet, säger Steen Juul.
- Thunderbolt (nr 2) är i god form och snabb start så han ska få en bra position. Han möter bra hästar,
men han kan definitivt vara pengar i sin nuvarande form, anser Knot Mönster.
- I Won't Dance (nr 4) godkändes två år i Sverige Cup utan några helt. Han är i bra form och bör ha
hunnit långt i ett företag som detta, säger Stig H. Johansson.
- Kassio Roland (nr 8) har med tvång bort i både Sverige Cup och Gold Division i Mantorp på lördag,
och det förklarar varför han inte har varit igång ett tag. Jag är helt nöjd med utbildningen. Nyligen
han m vid Råkas i slutet, så jag tror att min häst är långt framskriden. Kassio Roland kommer till Grove lördag eftermiddag och övernatta i lund som han alltid gör, kommunicera Gitte Larsen.
- Tom Raider (Nr 10) har bra form och han matchade hästarna här. Men det kräver ett bättre spår. Jag
har svårt att tro på något stort från denna låt. Hästen reser tidigt på söndagsmorgonen, kommunicera
Fredrik Persson.
Avd 2:
- Intenzo (nr 4) hade inga resultat när hon kom till oss, men jag tränade hennes mamma som var bra,
så förhoppningarna var närvarande och hon mötte. Hon kämpar alltid hela vägen till mål och jag tror att det måste vara bland de tre första, anser Flemming Jensen.
- GH Trotter (nr 6) vann på Jägersro senare efter strålande körning av Kasper K. Andersen. Hästen har
tränat bra efteråt och jag tycker också att det kan vara långt på söndagen även om det möter hårt
motstånd. Självklart kan vi inte göra flytta till lund med endast en häst, utan hopp, säger Peter
Jensen i Bo Westergaard.
- Osborne (nr 11) lyser hans tuffaste uppdrag ännu. Sin med banan nu när det finns så bra pengar. Han
är inte ett träningspass knarkare. Tränare som ganska han brukar i intervallen på rakt spår här på
Skovbo. Självklart har jag förhoppningar, men det blir svårt att vinna här mot så bra hästar, analysera
Arvid Olsen.
Avd 3:
- Mathilde TRØJBORG (nr 11) ligger mycket nära toppform som hon hade förra året. Hon var inbjuden till Köpenhamn Cup, men hon måste först uppfylla de bästa hingstarna på 1600 meter. Bagsporet ärinte ett handikapp och hon är min bästa chans på söndag, anser Flemming Jensen.
Avd 4:- Nanok Djuhm (nr 4) fick en körning i kroppen senare och bör bli bättre på söndag. Det är stenhårda
motstånd, och han kan gå ett bra lopp och fjärde femte, sade Steen Juul.
- Odette Vang (nr 7) Jag är mycket tilffreds med, men banan verkligen kunde vara bättre. Hon kan ha
problem att ta sig till loppet och bli framgångsrikt om vi ska ligga i framkant. Jag är nöjd med ett
pris, informera Flemming Jensen.
- MT Big Business (nr 11) behandlas på två ställen efter den senaste starten och kommer att förbättra
för söndag, men det blir svårt från detta spåret, i ett sådant gott sällskap med idel hästar klass.
Kapacitet vis följer han med någon häst i fältet på en bra dag, men jag ska nog ställa mig på en mindre
premie i bästa fall, hävdar Morten Juul.
Avd 5:
- Paris Lavec (nr 3) har tränat bra men har galopper i båda sina starter i år. Jag förändringen i
skoning för söndagen. Det har definitivt kapacitet att bidra till att främja. En utomstående finner Knot
mönster.
- Politiken (nr 12) tränade intervaller igår (måndag -. ED) och han känns helt perfekt, men vi
förlorade nog chans att vinna från spår 12 Vårt hus är i en dålig period och det är bara att hoppas att det snart kommer till oss. Jag ligger lågt när det gäller vinstchans på söndag, sade John Friis.
Avd 6:
- Classic Grand Cru (nr 1) fick ett bra drag. Min häst är bättre än någonsin och jag har en bra känsla
för ett bra resultat. Jag har inte bestämt min taktik val. Jag tror att Classic Grand Cru är en del av
beslutet, säger Steen Juul.
- Viola Silas (nr 3) var hans sista verk igår, onsdag. Den ägde rum i intervaller på gården, och hon
verkar helt klar på söndag. Jag är nöjd med spåret och tycker att hon ska vara på V65 kupongen om
man tar 3:00 till 4:00 hästar på kupongen informerar Fredrik Persson.
- Lokala Conch (nr 9) var fantastisk på Solvalla. Jag hade trott på topchance från den första raden.
Bagsporet är väldigt illa för hans fall. Jag skulle mycket hellre ha haft nummer åtta. Hästen har
kapacitet att vinna ett lopp som detta, men jag ser honom nu som en outsider kommenterar Flemming Jensen.
Källa: http://www.travbanen.dk/default.asp?id=63

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar